Zadnji petak u mjesecu….osim standardnih klupskih tema te zajedničkih radionica to je ujedno i dan rezerviran za klupski buvljak. U sklopu istoga članovi kluba mijenjaju razne makete, maketarske viškove, ali i zajednički punimo klupsku kutiju rezervnih dijelova.

Bacivši pogled u spomenutu kutiju spazio sam jednu podosta „rasturenu“ i žešće „opranu“ Revellovu 55-cu u 72-ci.

Hmmm????  Kaj od toga složiti????

Kotači koju su u izvrsnom stanju i mogu mi poslužiti za neku od HV 34-ki, ali kaj sa tijelom?

I tako dok sam razmišljao, odem do kompjutera, spojim se na sveznajući google i počnem tako malo istraživati. Stranica za stranicom, slika za slikom, filmič za filmičem, kad odjednom hoooop. Libanonski Tiran 4.

Ono čisto ludilo, zvijer samo takva. Boja, oprema i naravno konačni izgled napuštenog vozila ostavlja bez daha. Daljnim pregledavanjem slika te zvijeri shvatio sam da ću morati podosta toga odraditi u samogradnji jer ima velikih razlika između T-54/55 i ove Revellove 55-ce, no to su čari našega hobija.

I tako, stavivši na stol stiren, razno razne ostatke od maketa, bakrene žičice, PVC profile, zatim metalnu cijev i set kotača od 34-ke….odluka je pala;

Krećem u izradu napuštenog Libanonskog Tirana 4, koji je smješten negdje na zapadnom dijelu Bejruta na groblju tenkova….

Prije početka izrade i prezentacije ovoga rada javno se ograđujem od bilo kakvoga promicanja, simpatiziranja i veličanja sudionika kao i vremenskog razdoblja prikazanoga u ovoj priči, te ističem da istoj pristupam isključivo sa maketarskih i tehničkih stajališta.

Naziv rada: Ranjena „Plava zvijer“ T54/55

Kategorija: Vojna vozila

Mjerilo: 1/72

Slaganje vozila odvijalo se je u tri faze i to;

  • kupola
  • tijelo
  • podvozje

Radovi na kupoli bili su najzahtjevniji. Razlike između kupola 55-ce i 54-ke su prevelike i nadasve vidljive da bi ih se zapostavilo. Pa sam stoga bio primoran jako puno rezati i brusiti da dođem do osnovne baze, nakon čega je uslijedila samogradnja svih vidljivih dodataka kao i kutija koje u konačnici daju taj autentični izgled tražene kupole. Metalna cijev u ovoj priči bila je sekundarni detalj ali jednako važan za dobivanje tražene kvalitete kupole.

Na tijelu tenka bilo je nešto manje samogradnje no bez obzira na to i ona je u konačnici izvedenim elementima montiranima na tijelo tenka doprinijela autentičnosti izgleda traženog vozila. Posebni detalj su cijevi za gorivo koje u konačnici u ovome mjerilu velika većina maketara voli zaobići no uistinu su vidljivi pa stoga ne treba puno razmišljati kod odluke dali to raditi ili ne.

Nakon radova na fiksiranju podvozja, nadvozja i kupole dobije se sasvim zadovoljavajući traženi izgled….

Samo bojanje vozila kao i završni weathering su mi prije početka izvođenja istoga zadavali malu glavobolju, no odluka za završavanjem istog bez obzira na neke nove tehnike koje ću po prvi puta izvoditi na ovome tenku bila je presudna da još istu večer krenem sa bojanjem…..

Osnovna boja…

Izbijeljena libanonska plava – dakle čitaj skoro 100% bijela….

Weathering rđom….e to je ono što sam morao deset puta dopunjavati ali po sistemu malo po malo…..

Prva faza….

Drga faza….

Završna faza sa podlogom uskoro u završnim radovima….no ipak evo barem jedne fotke…