Naziv rada: Полуночный экспресс – Ponoćni express
Kategorija: Diorame i vinjete
Mjerilo: 1/72
Prije prezentacije ove teme javno se ograđujem od bilo kakvoga promicanja, simpatiziranja i veličanja sudionika kao i vremenskog razdoblja prikazanoga ovim radom, te ističem kako sam istome pristupio isključivo sa maketarskih i tehničkih stajališta.
Maketu oklopnog samohodnog vagona OB-3 uz naravno još pet ostalih iz te serije, nabavio sam prije punih pet godina kada smo u klubu imali ideju pokretanja GB-a na temu „Oklopnih vlakova“.
No kako to inače biva tema je nakon nekog vremena pala u drugi plan, a kutije maketa sa vrha polica pale su na dno lagera. I tako s vremena na vrijeme kada bi pospremao taj svoj maketarski lager u ruke bi mi dospjele i kutije oklopnih vagona te uz vječito pitanje; „A kada ćete vi doći na red?“, završile bi ponovno na dnu stalaže.
No došao je i taj dan, kada je kutija oklopnog vagona ipak završila na radnome stolu. Naravno tu moram posebno zahvaliti našoj nacionalnoj televiziji HTV-u, koja nas je aktivirala za potrebe jedne od svojih emisija u kojoj je eto čudom tema bila „Oklopni vlakovi“.
Rok za slaganje oklopnih vlakova bio je svega 3 dana, naravno uz prateće i dvije noći. Ocjena od strane ekipe HTV-a za odrađeni posao bila je izvrstan, no dali je i s maketarske strane uspio zadatak sami ćete procijeniti u nastavku…..
Slaganje makete odrađeno je unutar jednoga sata. Time je ustvari završen veći dio posla, no ukoliko želite postići bolji maketarski rezultat ista je podložna određenim maketarskim kozmetičkim zahvatima. Zahvati podrazumijevanju dosta kitanja i brušenja na spoju gornjeg i donjeg dijela tijela vagona jer plastika nije idealno ravna, već je blago savijena. Osim toga na prednjem i stražnjem dijelu vagona, točnije iznad odbojnika je dosta veliki zazor kojega je najbolje zatvoriti komadom stirena kojega u kasnijoj obradi se može lijepo izbrusiti. Metalni dijelovi koji se dobiju u paketu sa maketom su prilično krti i tvrdi te nažalost nakon dva do tri savijanja znaju popucati, tu posebno mislim na metalne rukohvate za potrebe penjanja posade na krov vagona. No nakon slaganja svih nabrojenih dijelova kao i minimalnog dodavanja dijelova iz stirena, maketa ima zadovoljavajući izgled…..
Nakon završetka radova na maketi, a prije njenoga bojanja, tražio sam inspiraciju za izvedbu terena na kojega bi postavio samu maketu vagona. Od osnovne ideje nekog jednostavnog pružnog puta odustao sam vrlo brzo jer nažalost velika većina priča na temu željeznice upravo ima takve jednostavne podloge s čime se ustvari gubi snaga potencijalne priče. Stoga je odluka pala na izvedbu “Uzdignutog perona” na kojemu bi trebala stajati vojna oprema pripremljena za daljnji utovar i transport. Peron sam odradio uz pomoć drvenih letvica različitih profila, dok je okoliš izrađen uz pomoć posipa „Nature in scalea“ i „Nocha“ koji u zajedničkoj kombinaciji daju vrlo zadovoljavajući završni izgled terena.
Po završetku izvedbe terena, odradio sam bojanje makete odrađeno i to sa Tamiyinim akrilkama, uz standardni dodatni weathering Mig Ammo filterima i pigmentima. Originalni dekali su zadovoljavajuće kvalitete i uz pomoć softera i fixera izvrsno naliježu.
A kako cijela ukomponirana priča izgleda možete vidjet na sljedećim slikama…..
Zahvaljujem se na gledanju uz najavu skorašnjeg nastavka radova.
Ovo izgleda super
Interesantna priča.
Pretpostavljam da to nije kraj, bude kakav nastavak?
Kad otvoriš kutiju te makete izgubiš volju za rad.
Ali kad vidim to ovako složeno mijenjam mišljenje.
Lijepo i uredno odrađeno, podloga bez zamjerke.
Pratim dalje.
Ovo je istina što kažeš, maketa je baš nekako “drvena”,
ali uz malo volje i sitne dorade dobije se zadovoljavajući
izgled.
Hvala na komentaru 🙂
Dobar rad.
TNX 🙂
sve što primiš napraviš nevjerovatno realno
TNX 🙂